onsdag 10 juni 2009

090610 - Lite orolig för en sekund

Igår hade jag lite bruna flytningar. Jag försökte genast googla det men hittade inget bra svar på familjelivs hemsida. Jag antar att det är något litet blodkärl som har brustit och att jag inte behöver oroa mig eftersom att det inte gör ont eller känns annorlunda på något sätt. Förhoppningsvis är det bara tillfälligt och jag kan höra min barnmorska säga "det är ingen fara, det är helt normalt under en graviditet" så jag väljer att lyssna på det så länge. Skulle det inte gå över så kan jag ju ringa och höra men än så länge väntar jag. Jag hade lite i början av graviditeten också och det var ingen fara, så länge det inte är rött, gör ont eller luktar konstigt. Lite panik fick jag allt, jag trodde att förlossningen skulle sätta igång redan nu, men det är ingen fara. Så lättskrämd jag är emellanåt!

På onsdagar är nyfödda med i morgontidningen och när jag satt och kollade igenom vilka som fått såg jag en bebis som inte var så liten som de andra. Den vägde ca 5800 gr och var 58 cm lång. Jag fick genast lite panik och undrade hur vi skulle kunna klä pyret om h*n är så stor, när vi bara köpt i storlek 50 och 56. Det kommer aldrig att gå! Så nu står vi inför valet att köpa något plagg i storleken större eller inte. Får se om det blir någon rea snart, då kanske det blir något mer i klädväg, det är ju så svårt att låta bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar