onsdag 10 juni 2009

Andra träffen med föräldragruppen

Idag pratade vi om förlossningsrädsla och smärtlindring. Själv är jag inte rädd inför förlossningen ännu, men det kanske kommer senare. Jag tänker att jag ändå inte kan påverka och det bästa vore att vara så lugn det går, så det är vad jag strävar efter. Alla är vi födda så jag ska nog också klara mig igenom en förlossning.

När det kommer till smärtlindring har jag redan gjort mitt val. Jag vill så långt det går undvika sprutor, vilket begränsar antalet metoder som jag önskar. Jag vill ha lustgas, bad, massage och andra sprut-fria smärtlindringar. Självklart är jag medveten om att jag kan känna annorlunda när tiden väl är inne, men det är så jag känner nu. Jag vet att jag får panik när någon nämner sprutor och om jag vill kunna slappna av så långt som möjligt bör jag undvika dem. Får se hur det går med den saken.

Det kändes bra att gå igenom lite i föräldragruppen men det blir en hel del flams emellanåt. Det kan jag tycka är onödigt, även om ett gott skratt förlänger livet. Vi är ändå där för att gå igenom funderingar och räta ut lite frågetecken. Får se om det blir lite bättre nästa vecka, sista träffen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar