fredag 29 oktober 2010

En dag med mormor

Idag hämtade mormor på dagis. Det blev lek och bus i trädgården, jätteroligt! Efter att ha powernappat en halvtimme vid 18 så var det full rulle igen här hemma så jag också fick busa lite med vår underbara dotter. Nu sover hon gott här bredvid i soffan. Hon har vaknat ett flertal gånger ikväll och varit ledsen. Jag vet inte om det kanske beror att hon är mer på dagis nu är vad hon är van vid. Jag har ju läst och hört av "dagispersonalen" (förlåt för att jag fortfarande kallar dem det) att de små kan ha svårt att sova de första tiden efter att de börjar dagis pga alla intryck och omställningen. Innan har tösen bara varit på dagis 15 h i veckan så det är en stor skillnad nu. Undrar om det beror på det kanske?

Jag jobbade till halv fem som vanligt och passade därefter på att gå en runda på stan. Det blev lite nya kläder både till mig och tösen. Det är ju så svårt att låta bli att handla till henne :) Imorgon blir det återigen en runda på stan med Maria. Vi ska fika lite och prata ifatt allt som har hänt sedan sist. Det kan nog ta sin lilla tid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar