måndag 4 oktober 2010

Ikea

Idag blev det en sväng till Ikea. Vi har äntligen spikat hur vi ska göra med garderoberna. Detta har vi tänkt på sedan i våras så det är skönt att vi äntligen vet hur vi vill ha det.

Vi köpte gardiner, mörkläggningsgardin till tösen (så hon slipper ha ett påslakan som mörkläggning) skenor till gardinerna, muggar till tösen och lite annat smått och gott. Till min stora lycka hade de börjat med julsortimentet! Det slank med ännu ett julklappspapper, så jag kan slå in alla mina julklappar som jag ska köpa.

På tal om julen så är det på hög tid att bestämma vad jag ska ge tösen i hennes julkalender. Det ska vara 24 bra, små saker som hon kan leka med eller snaska på. Eftersom tösen inte äter söta saker så går godis bort direkt. Det kommer hon att äta tillräckligt senare i livet. Däremot tänkte jag skämma bort henne med lite russin, trots att även de är söta. Jag tänker mig att de är lite nyttigare trots allt.

Kanske ska jag ta min kära mammas tips och slå in tösens befintliga leksaker, eller slår jag in pusselbitar så att det blir ett helt pussel tillslut. Jag tror dock att hon är för liten för det sistnämnda så den idéen får jag spara i bakfickan till nästa år. Jag har själv fått en sådan kalender varje år under min uppväxt (tydligen är jag för gammal nu) och den har varit fantastisk. Ni förstår kanske varför jag börjar bli lite stressad över denna kalender, jag har mycket att leva upp till. Har ni några bra idéer till mig?

2 kommentarer:

  1. Albin tycker att det är jätteroligt att leka med köksgrejer, exempelvis mått, vispar och liknande. Slå in lite sådant som du har i lådorna - säkert uppskattat!! Om du vill köpa något så kan du ju köpa strumpor, duplo-lego eller små platsdjur. Har du förresten sett en sådan kalender att köpa någonstans? Eller måste man tillverka själv...? Stor kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Vilka bra tips Sofie! Jag hittade lite klisterlappar som jag tänkte att hon kunde få, det var ett tips från en arbetskamrat. Jag ska minsann ta några av dina superidéer också! Sockar och annat som hon ändå behöver blir ju jättebra, hon blir så glad för minsta lilla.

    Man måste tyvärr tillverka en själv. Jag har en super mormor som har gjort min. Jag kan ge dig en beskrivning om du vill ge dig på att göra en. Kram!

    SvaraRadera