söndag 24 oktober 2010

*Host, host*

De senaste nätterna har varit långa. Sedan i måndags natt har tösen hostat och från torsdag har hon fått sova i vårt sovrum. Hon har vaknat många gånger varje natt och ibland varit vaken ett par timmar. Några nätter kan man klara det men nu känner jag att jag snart inte orkar mer. Jag hoppas verkligen att hon kan sova i natt, dels för att hon ska orka med dagarna bättre och för att vi ska klara av arbetsdagen utan att somna vid skrivbordet. Hon fick hostmedicin i torsdags och det verkar hjälpa en del. Annars är hon pigg och glad, ingen feber och förutom ett par hostningar så märker man inte av det alls när hon är vaken.

I veckan ska jag minsann gå på stan och köpa mig lite nya kläder. Det känns som att jag köper kläder hela tiden men att jag ändå inte har något att ha på mig. Hur kan det vara så? Jag skulle vilja åka iväg på en shoppingdag och skaffa mig en ny garderob men det får jag nog vänta med. Var skulle jag hitta tid till det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar