torsdag 4 mars 2010

Bärefterrätt

Jag ville gärna ge tösen lite nya bär, t ex blåbär, men det är lite svårt att mixa 5 små blåbär så att hon kan äta dem. Därför gjorde jag en bärefterrätt som jag frös ner. Precis som vanligt la jag dem i istärningskuber. Receptet är på ett ungefär, ta efter smak och tycke!

1 mango
5 jordgubbar
1/2 dl blåbär
1/2 dl hallon

Allt mixades tillsammans. När jag tar upp det, tar jag en kub och blandar den med lite banan. Det gillar tösen! Jag ville inte frysa ner bananen eftersom den blir brun så lätt. Jag tror bananen är godare och fräschare att mosa färsk. Distriktssköterskan sa att jag kunde börja ge fil eller yoghurt till mellanmål. Därför testade jag att blanda bären med fil. Det gick hem direkt!

1 kommentar:

  1. Du får lova att inte ta bort bloggen innan min bebis är stor nog, så jag kan använda dina recept. :-)

    SvaraRadera