lördag 6 mars 2010

Spagetti med köttfärssås

Igår gjorde jag en ny sats med spagetti och köttfärssås, men jag ändrade receptet lite.

Ca 250 gr oxfärs
2 tomater
2 champinjoner
2 cm squash
2 portioner pasta
2 potatisar
50 gram smör
1/2 dl mjölk

Jag delade och kokade upp tomaterna i vatten. När det gick att vispa sönder dem så la jag i färsen och mjölken, samt lite mer vatten (mest för att jag inte hade mer mjölk eller grädde). Jag kokade färsen en stund och la sedan i svamp, squash och smör.

Jag hade tidigare gjort poatismos av 2 potatisar, vilket jag använde till rätten, samt nykokad pasta. Anledningen till att jag ville ha med potatis är att det ofta är grunden för alla barnmatsrätter om man kollar ingredienserna och att tösen gillar det. Mixa allt och späd med pastavattnet till lagom konsistens. Lägg upp i istärningskuber och frys in.

Enkelt och lätt! Tösen smaskade på ordentligt, hon orkade inte ens frukten efteråt :) 30-40 minuters matlagning ger middag i ca 2 veckor. Helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar