måndag 15 mars 2010

Idag bjuds det på kaffe!

Helgen har susat förbi. Sambon har reglat klart i badrummet och förberett för belysningen. Själv har jag packat upp och lagt undan en hel del samt packat ner det sista i lägenheten. Nu är det bara städningen kvar att göra. Tanken var att gardinstängerna skulle upp också men vi hade inte de skruvar som behövdes och det hade inte Jem & Fix heller. Jag får handla på Beijers senare, det fixar jag i veckan.

När jag var på Jem & Fix stod en dam och hennes karl bredvid mig och försökte hitta rätt skruv. Hon pekade på alla skruvar och sa "den här kanske, eller denna, passar den här?". Hon hade ingen aning om vilken skruv de letade efter. Plötsligt vände hon sig mot mig och frågade vad jag sökte för skruv. "4x50, med platt huvud" svarade jag. Sedan började hon hjälpa mig också, pekade på alla sorters skruvar, olika längder, felsorters huvud och för smala eller för tjocka. Snällt att hon ville hjälpa men hon var helt lost där i skruvhyllan. Det slutade som sagt med att jag kom hem utan skruv.

Idag kommer föräldragruppen hit. Tösen tyckte det skulle bli så roligt att hon sov dåligt i natt. Kanske trodde hon att hon skulle fylla år? Hon vaknade tre gånger (men åt bara en!) och när klockan var 06.22 tyckte hon att vi hade sovit tillräckligt länge. Får se hur tidigt jag somnar ikväll...

1 kommentar:

  1. Det känns som det är ett stort hopp mellan en jättemjuk napp till en stenhård pipmugg. Men det verkar fungerar ganska bra med dessa vi köpte nu, peppar peppar!

    SvaraRadera