söndag 21 mars 2010

Jobbet, var är du?

Tösen sover, sambon bygger badrum och jag försöker hitta jobb. Jag vill inte vara arbetslös, jag vill jobba och göra något måndag till fredag, sen komma hem till min underbara familj och gosa hela helgerna. Sitta och räkna hela dagarna, budgetera, kalkylera och bokföra. Det hade varit underbart! Nu får jag dras med min egen budget och vår egna ekonomi.

Arbetslös kanske inte jag kan kalla mig, eftersom jag har ett arbete, men jag vill utvecklas, göra annat och kunna komma vidare. På jobbet känns det bara som att man står i en lerbacke som aldrig torkar, det går inte att ta sig därifrån när det är blött.

Om tre veckor är jag tillbaka på jobbet. Eftersom jag inte arbetar heltid så känns det helt ok. Jag trivs bra på jobbet, tolka mig inte fel, men jag får ont i ryggen och dessutom gillar jag inte lerbacken, jag vill komma vidare. Jag vill ha ett jobb... Jag får väl sätta mig och fila på ännu ett cv så att möjligheterna till arbete ökar. Jag letar med ficklampa. Jobbet, var är du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar