tisdag 30 mars 2010

Familjedag i vårsolen

Idag har vi haft en riktig familjedag, eller eftermiddag rättare sagt. När vi kom hem efter att ha handlat satte sambo igång grillen. Lite grillad korv i vårsolen på altanen är inte helt fel. Tösen satt och lekte i sin liggdel till vagnen.

Efter maten satte jag upp tösens nya gunga. Fram med skiftnyckeln och sen var det fixat. Det blev lite gungande därefter. Tösen tyckte att det var jätteroligt, hon satt och skrattade när gungan vände. Är det fint väder imorgon så ska vi gunga då också.

Bvc-sköterskan var här på besök idag. Tösen hade ökat bra i vikt och är nu över 8-kilos sträcket. Jag fick lite information och svar på mina frågor. Hon sa också att tösen kan börja äta av vår mat nu, om vi tar bort hennes mat innan vi saltar. Dessutom sa hon att jag kunde använda falukorv i matlagningen, så länge jag inte saltar och det gör jag ju inte. Genast ställde jag mig vid spisen och gjorde korvstroganof och efterrätt med bär. Mumma sa tösen om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar