lördag 17 april 2010

Blommor

Så fort tösen vaknar så ska vi åka iväg och kolla på blommor med Josse och hennes söta lilla pojk. Jag har tänkt mig något till min fynd-kruka som jag hittade på Ikea. Jag måste köpa jord till trädgården också så att jag kan börja så dill, persilja och lite annat. Får se vad jag kommer hem med, det kanske blir mer än vad jag tänker mig...

Jag hoppas inte det börjar regna idag, jag vill så gärna hinna med att plantera min nya blommor också.

Det är inte bara jag som gör saker här hemma. Förutom att sambon har lagat mat till både oss och tösen så har han hunnit med en hel del annat. Vi köpte lampor till hallen som han satte upp, han har bytt en dimmer mot vanlig lampknapp i köket eftersom lampan innehåller dimmer, satt upp lysrörslampa, städat i tvättstugan efter mitt grejande, satt upp tavlor, ordnat lite i badrummet och en del annat smått och gott. På detta har han hunnit med att ta hand om tösen, de har lekt, varit ute och gått, haft fredagsmys och busat lite till. Hur har han hunnit? Han måste vara någon form av supermänniska!

1 kommentar:

  1. Ni är så flitiga! Båda 2..Tack för idag. Hoppas blommorna blev bra. Lägg upp en bild sen så jag får se hur det blev. KRAM

    SvaraRadera