onsdag 7 april 2010

Vad göra?


Det som alltid oroar mig mest när vi flyttar är hur det ska gå med bambu. Denna gånger var det även ett orosmoment ifall takhöjden var tillräcklig i huset eller inte eftersom vi hade det några decimeter högre i lägenheten. När vi sedan flyttade in var det bambu som fick åka sist.

Väl inflyttad såg jag att bambu fick plats med marginal, det var nästan en decimeter kvar till taket och jag kunde andas ut. Det konstiga är att han nu, tre veckor senare, är högre än takhöjden. Det översta bladet ligger lite vikt och nu börjar det bli trångt för stackars bambu. Vad ska vi göra?

Jag hade gärna borrat ett hål genom taket där bambu kan växa. På övervåningen hade vi haft ett svart staket runt hålet och sen hade det gröna och det svarta blivit super. Men det tycker inte sambon och jag kan förstå honom. Det är önsketänkande att bambu kommer leva för alltid...

1 kommentar: