söndag 4 april 2010

Snart är det jag som drar in pengarna

Nu är vi hemma igen efter en lång dag. Jag hann faktiskt få upp alla gardinstänger och dessutom hann jag stryka och sy upp gardinerna till dem så nu har vi det lite mer hemtrevligt här. Trots att jag borrade, hamrade och skruvade inne i sovrummet medan tösen sov så rörde hon inte en fena. Hon är ganska van vid att det låter här hemma. Hon vaknar inte när sambon sätter igång cirkelsågen heller. Sömntuta.

Imorgon bär det av till Kristianstad för att hälsa på en kompis. Troligen blir det att vi tar tåget, om det passar med tiderna, jag ska kolla upp det alldeles strax.

Nu är det bara sju dagar kvar av ledighet innan jag börjar jobba igen. Det ska bli så skönt för sambon att vara hemma ett tag och tänka på annat än arbete. Jag kan också behöva lite omväxling, jag har ju varit hemma väldigt länge nu. Dessutom jobbar jag bara 75 % så det är inte så farligt. Får se hur jag känner efter en vecka eller två.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att hon kan sova sig igenom oljudet. :-)

    Hoppas det går bra att börja jobba. Jag är hemma min första ensamma dag idag, Erik har börjat jobba nu igen. Lite skrämmande är det..

    SvaraRadera