onsdag 21 april 2010

Förvånad

Ibland undrar jag hur andra människor tänker, det hade varit intressant att veta i vissa situationer. Idag såg jag ett par på jobbet som hade sin lilla dotter med sig. Dottern såg ut att vara cirka en vecka gammal och än så länge är allt ok.

Det var tre saker som jag reagerade på. Det första var att det stackars lilla barnet bars med bärsele, vilket inte ska användas före att barnet väger sådär 3,5-4 kg enligt bruksanvisningen. Det andra var att hon inte hade någon mössa på sig, till och med jag ville ha mössa, det snöade faktiskt ute. Det tredje var att mamman var "tvungen" att köpa cigaretter, de var ju faktiskt slut.

Självklart väljer alla föräldrar själva hur de ska bete sig under småbarnsåren och behandla sina små barn. Det enda jag kan säga är att jag inte tycker att detta är ok, men vad ska man göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar