söndag 25 april 2010

Picknick

Vilken tur att solen skiner idag eftersom vi ska ha picknick i eftermiddag. Det är föräldragruppen som ska träffas och leka lite. Det kommer krylla av mammor, pappor och barn. Tyvärr kan inte sambon komma, trots att det är jag (och Josse) som har bestämt dag. Han ska spela cup idag och det börjar en timme innan. Så går det när man inte vet vilka tider det är som gäller. Vi får åka dit snabbt, heja på dem och sedan vinka hejdå. Det är synd...

Tösen har vuxit en storlek nu. Jag har rensat ut allt i 62 och en del i 68 (jag brukar spara en storlek mindre i garderoben eftersom storlekarna skiljer sig åt från affärerna). Nu är det iaf en ny uppsättning i garderoben. Jag trodde inte vi hade så mycket kläder i storleken men tydligen har vi pyjamas, byxor och bodys så det räcker. Vi har en del tröjor också men de flesta är kortärmade så jag får nog gå på ännu en tröjjakt länge fram (hoppas jag!). Jag kommer säkert behöva köpa några fler byxor också så att garderoben matchar. Vilka i-landsproblem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar