tisdag 8 december 2009

Fixa och dona

Tösen bara sover och sover. Själv har jag hunnit med massor. Skrivit klart en ansökan, pluggat lite, fikat och nu äter jag lunch. Jag hade egentligen velat göra lite mer med skolarbetet. Jag markerade aldrig de första lektionerna i lagtexten, så det ska göras men det är lättare när jag har en märkpenna som fungerar. Det blir till att införskaffa en ny. Det kan möjligen vara så att sambon städat undan min (enda) märkpenna....

Jag tänkte ge mig ut på en runda sen, får bli fönstershopping eftersom mitt kort är lättare än en fjäder för tillfället. Jag skyller på Ullared :) Jag kanske får flörta lite med sambon.

Jag vet inte hur många gånger som jag sagt att vi gjort klart det sista i lägenheten, men lögn är det varje gång eftersom man aldrig blir klar. Inte förren man flyttar ut. Men igår fixade vi iaf lite av det sista. Jag var på Beijers och de var så snälla och gav mig en tillsågad spånskiva. Efter lite borrning, slipning och målning (vilket sambon gjorde det mesta av) har vi nu våran ventilation till köket klar. Den ska bara upp också men det går fort. Lite lister blev det också, tänk att det alltid finns en liten bit eller ett litet lock som inte är ditsatt. Ett telefonjack är nu uppe och dörrkarmen är fogad lite extra. Förutom allt detta, så har jag varit ännu duktigare idag. Jag har städat linneskåpet, garderoben och städskrubben. Nu är det fint som en katalog :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar