onsdag 23 december 2009

Lill-julafton

Imorgon är det julafton. Jag köpte en lite julklapp igår till henne. Vi har köpt en del annat som vi behöver till henne så vi har valt att inte köpa mer, det är roligare när hon fyller år och nästa jul, då hon förstår mer vad det innebär.

Vi ska hem till mina föräldrar imorgon runt lunch och stanna hela kvällen. Det ska bli så mysigt, synd bara att min kära syster inte kan komma hem pga jobbet. Vi ska fira med henne på juldagen istället.

I år har det varit så mycket runt omkring att jag inte hunnit med julen. Fönsterna är putsade och ljusstakarna framplockade men vi har ingen julgran.... Jag får lukta och titta ordentligt hemma hon föräldrarna imorgon.

Hörde nyss hur speldosan spelade i sovrummet. Konstigt, tänkte jag eftersom tösen låg och sov. När jag stack in huvudet visade det sig att hon hade vaknat och låg och drog i speldosan :) Jag får nog flytta den sen så vi kan sova i natt annars vaknar vi nog av melodin. Vår lilla älsklingstjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar