lördag 19 december 2009

Julkorv i mängder

Jag behöver lösgodis... Vi har choklad så vi kan bada i det här hemma men det hjälper inte när man är sugen på salt.

Jag och mamma har gjort julkorv idag, det blev ca 6 kg korv så det ska nog räcka till oss båda :) Sambon och tösen var en runda på stan och fixade ett par julklappar till kusinbarnen, medan jag stod och vevade. Efteråt gick jag och mamma en runda med bror mins hund. En liten livlig krabat som älskar snön :)

Egentligen hade jag lust att hitta på något kul ikväll men eftersom jag fick eftermiddagen "ledig" kändes det inte mer än rätt att låta sambon träffa sina kompisar nu. Tösen behöver lugn och ro, hon kan bli så grinig om det händer för mycket nytt runt om, så soffan är det bästa alternativet för mig en kväll som denna. Vilken tur att pirates går på tv :) Dessutom kommer sambon trots allt snart hem med mitt godis och de sista ingredienserna till kakorna som jag håller på att baka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar