onsdag 16 december 2009

Nattamacka

Sedan någon månad tillbaka har tösen börjat sova sämre på nätterna. Hon är inte vaken, men hon vill äta 2-3 gånger. Efter tre timmar vaknar hon och vill ha mat. Eftersom hon äter så mycket om nätterna är hon inte hungrig på dagen sen och därmed blir hon hungrig nästa natt.... Sen rullar det på. Idag har hon ätit 00.30, 04.10, 06.45 och sen gav jag henne lite potatis och ersättning (hon åt max 20 ml) nyss för att hon skulle få i sig något. Vad skönt det hade varit om det där 5-timmars mellanrummet hade varit på natten igen.

Jag vet inte hur jag ska göra för att få det att blir bättre, så som det var innan, utan 00.30-målet. Jag ska försöka ge henne mer mat om dagarna men om hon inte är hungrig så kan jag ju inte tvinga henne att äta. Igår kväll gav vi henne en smakportion gröt för att det skulle mätta längre, men tre timmar senare vaknade hon alltså och ville äta igen. Nattamningen gör också att jag inte har någon mjölk under förmiddagarna så även om hon skulle vilja äta så finns det inte tillräckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar