tisdag 22 december 2009

Handla?

Smart gjort av mig att inte planera bättre. Mjölken, juicen, filen och blöjorna är snart slut. Visst det är kanske bara att gå och handla men eftersom jag jobbar i mataffär vet jag att resterande invånare också handlar en dag som denna, så nära jul. Men det hjälps inte, jag får maka mig dit iaf, men det blir nog senare mot kvällen isf så kanske tösen kan vara hemma med sin pappa. Vill jag trängas bland folk ska jag gå nu på dagen och det är inget som står högst på önskelistan.

I natt vaknade tösen vid två, då fick hon mat och somnade om gott igen. Sen vaknade hon vid fyra. Då var det blöjan som satt på sned, hur det hade hänt har jag ingen aning om. Ny blöja och sova igen. Jag var helt säker på att hon skulle vakna mellan fem och sex för att äta men icke. När jag vaknade, utvilad och nöjd, så var klockan nio. Självklart flög jag upp och kollade så att hon andades och det gjorde hon som tur var.

Nu sitter vi här vid frukostbordet. Jag äter yoggi och macka medan tösen äter bordskant och stol. Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar