tisdag 29 december 2009

Natten efter vaccinationen

Från och med nu tycker jag inte att nätter då tösen vaknar var tredje timme är jobbiga längre. Natten som gick var inte särskilt kul. Tösen somnade halv tio vi en timme senare. Därefter gick det bra ett tag iaf. Hon vaknade sedan 00.24, 01.45, 02,35, 03.40 osv. Hon lång vaken, pratade och gnydde lite. Inget hjälpte. Det måste vara jobbigt att inte kunna sova ordentligt för henne med.

När klockan var fyra gav jag upp och tog henne till sängen, det är ju ett säkert kort. Men icke, hon somnade inte. Istället låg hon bredvid oss, pratade, gnydde och boxades. En ren blöja hjälpte inte heller. Jag vet inte vad klockan var när hon somnade men jag vaknade sedan vid 07.20 för att sambon gick upp. Självklart vaknade tösen med. Till min stora förvåning lyckades hon somna om och sov sedan ända till halv 11, så utvilad är jag ändå.

Jag tror det berodde aningen på vaccinationen. Tösen kändes lite varm i natt, stackarn, men nu är allt frid och fröjd igen :) Nu äter vi frukost och diskuterar vad som ska hända idag.

1 kommentar:

  1. Ja jag är nöjd =) Köpte mer handdukar igår =) Låter inte som någon jätte rolig natt. ungefär som min :D.. Skönt att allt är bra nu iaf. Kram

    SvaraRadera