söndag 8 november 2009

Flaskan

Innan har det gått superbra att äta ur flaska men för sådär en månad sen bestämde sig tösen för att det fick vara nog. Nu bara spottar hon när flaskan åker fram och skriker. Hon försöker inte ens äta och tungan är mer utanför än innuti munnen. Det underlättar ju att kunna ge flaska om vi ska ha barnvakt så nu ska jag minsann se till att det fungerar igen.

Jag köpte en ny dinapp med större hål som egentligen är för välling för att se om det hjälper. Det verkar som att tösen inte vill äta eftersom det kommer så lite åt gången från den andra mindre dinappen, samtidigt det kommer mycket när hon tar bröstet. Testperioden har pågått i två dagar nu. Jag har pumpat lite vissa måltider för att återvänja henne. Igår åt hon hela 25 ml (och 5-10 kom utanför) under en måltid. Idag åt hon ungefär detsamma men utan att spotta :) Det går framåt! Jag vet inte om det finns någon annan dinapp som är bättre, men vi får väl prova oss fram. Tillslut kanske jag kan pumpa en hel måltid för att se att hon äter som hon ska även från flaskan. Hoppas hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar