onsdag 18 november 2009

Nätter

De senaste fyra nätterna har tösen, och då också vi, sovit dåligt. Hon har vaknat minst två gånger istället för en. I vanliga fall sover hon till 4-5, äter och somnar om till 8 men nu har hon vaknat redan vid 1 några nätter. Jag kan förstå lör-sön eftersom vi var iväg både lördag kväll och hela söndagen med en massa folk. Det blir mycket för henne då. Men hon borde återgå till sina rutiner nu tycker jag. Sambon säger att vi inte ska klaga då hon annars sover bra om nätterna och inte varit vaken en natt och jag vet att han har rätt men det är svårt att tänka så när man är dödstrött... Idag fick vi gå upp vid 8, kändes som 6 eftersom tösen vaknade tre gånger i natt. Tösen vaknade strax efter 7 så det är nog dags för förmiddagsluren snart. Även om jag låg i sängen nio timmar så blev det nog inte mer än 7 timmars sömn (det är lite för mig) och det hade känts så mycket bättre med 6-7 timmars sovpass i sträck.

Det svåra är ju att stiga upp men när jag väl är uppe väntar en liten solstråle på att få leka :) När jag ser hennes leende är det värt att få dålig sömn! Min lilla älsklingstjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar