onsdag 25 november 2009

Mmm, potatismos!

Efter en tur till vägga, fika där och hem igen, sedan en runda till hemtex, återvinningen och jysk, och lite mat i magen på det, så sitter jag nu här i soffan och slappar. Tänker lite på mina nya kuddar och handdukarna, badlakanen och badrumsmattan. Jag gillar det.

Vi har gett tösen lite potatis i helgen och idag testade jag igen. Det går framåt :) Det mesta hamnar ju självklart utanför men det är ju inte så lätt för tösen att veta hur man ska göra. Hon verkar gilla det iaf! Hon gapar stort när skeden kommer och efter skeden sticks tummen in så att det kommer potatis överallt. Jag har lärt mig att kavla upp ärmarna på henne nu. Under matningen satt hon i sin stol, den där klassiska från Ikea med sittdyna i. Det gick jättebra, det kom t.o.m. lite skratt från hennes lilla, lilla mun. Vi får nog hämta hennes riktiga stol snart, eftersom denna mest ska vara som resestol. Kanske planera in det bland helgens aktiviteter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar