söndag 22 november 2009

Full rulle

I helgen har vi haft att göra. Renovering har det stått på schemat. Lister, karmar, dörröppningen och en del annat småfix är nu ordnat. Varför är det alltid lite som inte blir klart? Jag kan tänka mig att iaf hälften av alla hem har minst en listbit som inte sitter på plats och de övriga har något annat att göra. Men nu är ytterliggare ett steg klart här hemma iaf. Visst har vi lite mer att göra men vi kan inte göra mer just nu eftersom vi inte har alla saker som skulle behövas. Igår tog tösens farmor med henne på en promenad så vi kunde borra och banka i fred, vilket underlättade en hel del.

Igår hade vi besök av en av mina kusiner och idag av en annan. Tösen fick ett jättefint silverhalsband med en ängel på och en metallica skiva med vaggvisor i doppresent. Hon tackar så mycket, musiken var jättemysig! Lite senare idag hade vi storfrämmat från Lund också. Det blev mycket springande i vår stökiga lägenhet :)

Imorgon blir det vaccination. Jag ska vaccinera mig men tösen är ju för liten och sambon ska göra det om det inte är så mycket folk. Annars väntar han till senare. Jag förstår mig inte på kommunens idé om vaccineringen. Alla får komma på alla tider, och det är mån, fre, lör som gäller denna veckan. Sen får man vänta till vecka 50. Vem vill vänta? De borde verkligen ha försökt ge vaccin beroende på när man är född, som andra kommuner. Vi får väl se om det är några som står och bankar på dörrarna imorgon bitti kl 9. Kommer det att vara som på 34:ans på lördagar tro? Isf längtar jag inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar