tisdag 27 oktober 2009

Första vaccinationen för tösen

Besöket på bvc började bra. Tösen har inte långt kvar till att ligga på normalkurvan. Vår lilla guldklimp väger nu 5870 gram och är 59 cm lång. Hon har alltså vuxit en hel decimeter sedan hon föddes. Efter det var det dags för vaccinationen och tydligen var det två sprutor som hon skulle få. Sambon fick ha henne i famnen medan fegisen jag satt på avstånd och försökte tänka på annat. Tösen började gråta lite efter den första men eftersom den andra sprutan tydligen gör mycket ondare så grät hon hysteriskt därefter. Stackars liten... Hon somnade iaf i vagnen på vägen hem och sen var hon ganska glad en stund. På kvällen började hon sitt gråtande igen, om det var kvälls-kink eller vaccinationen vet jag inte men hon var jätteledsen. Hon somnade runt halv tio.

Jag var helt säker på att hon skulle vara vaken hela natten så sambon tog henne på kvällen för att jag skulle orka nattpasset men det behövdes inte. Hon sov till fyra, åt lite och vaknade sedan igen vid vid sju. Det var riktigt skönt att hon slapp feber efter vaccinationen. Nu har hon lagt sig igen och när hon vaknat ska vi ut en runda. Kanske hitta en farsdagpresent?

Nu har vi tagit fram nästa omgång kläder. 56 börjar bli för litet så nu är det 62 som gäller. Det ska bli kul att klä på lite nya kläder på tösen men samtidigt finns det vissa av de mindre plaggen som jag verkligen gillar och som jag egentligen inte vill sluta använda. Lösningen är ju att köpa en storlek större, får se om det blir fallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar