söndag 11 oktober 2009

Party

Igår var tösen vaken nästan hela tiden, tur att hennes mormor var här och passade så att jag kunde fixa i ordning här hemma. Det hjälpte jättemycket. Tösen var glad och charmig men när kvällen närmade sig så blev det desto tjurigare. Hon var grinig hela kvällen, vilket är väldigt typiskt när man har gäster. Sambon var hemma efter nio, då han slutat jobbet, och fick ta över. Hon var så trött men kunde inte komma till ro. När hon väl lyckades somna så vaknade hon efter 15-30 minuter och var ledsen igen och inget hjälpte, varken mat, bära omkring eller annat. Tur att det inte är så ofta.

Vi hade ändå väldigt roligt. Jag hade gjort snacks i form av mozarella-sticks, fetaostpajer, pizzaslicer, nachodipp, gurka, morötter,vanligt dipp, chips, tacocjips, godis, ostbricka och vindruvor. Det fanns endel att välja melllan, vilket var tur för mig eftersom jag inte hunnit äta middag... Som välkomstdrink hade jag blandat sommarglitter; mousserande vin, jordgubbssaft och pressad citron med jordgubbar som dekoration. Det är väldigt gott.

Idag vaknade inte tösen förren halv åtta, sen somnade hon om till strax innan elva. Det tar på krafterna att vara uppe sent :) Nu är hon nöjd och glad minsann. Om en halvtimme ska hon få möjligheten att charma Maria, som var här igår. Får se om hon kan visa att hon har fler än en sida :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar