lördag 17 oktober 2009

lördagskväll

Nu sitter jag framför tv:n. Jag och tösen har precis sett klart på den andra filmen för kvällen. Hon sov igenom den första men höll sig vaken för den andra. Nu har hon nattat sig. Hon borde somna inom 15 minuter. Hon är så söt när hon ligger inne i sin säng och pratar med de färgglada blommorna som hänger över henne. Sambon är på fest ikväll. Det kan han förtjäna efter förra helgen. Det är skönt att komma iväg lite med.

Vi bestämde idag att jag skulle försöka komma ut lite mer själv, det känner jag att jag behöver. Innan har det inte känts jobbigt, men jag känner att jag behöver lite egentid. Kanske beror det på att tösen varit lite grinig denna veckan, vad vet jag? Det är egentligen mitt fel eftersom hon inte fått sin middagssömn ordentligt de dagarna som hon varit kinkig och trött. I tisdags var vi iväg hela dagen, i onsdags var det föräldragrupp och bvc under sovtimmarna och i torsdags hade hon bara svårt att sova mer än en timme i sträck även om vi var hemma. Det tar på krafterna när hon inte är nöjd, därför är det skönt att hon varit glad nästan hela dagen idag. Jag tycker att hon är väldigt lugn och glad av sig men de stunderna som hon skriker är ändå jobbiga.

Nu sover hon gott, hon hann somna innan jag blev klar :) Hoppas hon sover gott till mellan 5-6 så att jag får sova ett långt pass i natt. Det kan behövas efter förra natten när hon vaknade både vid tre och halv sex. Tur att det inte är så varje natt, det tär på en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar