lördag 3 oktober 2009

Idag ska vi ha kalas!

Igår var jag hos mamma och fixade med maten till dagens kalas. Jag fyller år nästa vecka så vi valde att bjuda hem släkten nu i helgen. Eftersom vi inte har så mycket plats här hemma så fick vi vara hemma hon mamma och pappa. Vi ska bjuda på buffé och sen tårta till kaffet. Hoppas det blir gott. Jag valde att ta marianne i tårtan denna gången. Jessica hade gjort det och det hade blivit bra, så jag hoppas det blir gott. Jag gillar mint och choklad så för mig kommer det bli mums! Jag har köpt after eight "bitar" och hallon att dekorera med.

I går somnade tösen redan sju. Jag trodde hon skulle vakna inom två timmar och sedan somna om igen runt 23 men icke sa nicke. Hon sov gott när vi gick och la oss halv 12. Själv kunde jag inte somna direkt eftersom jag visste att hon skulle vakna om 1-2 timmar för att äta, så efter en halvtimme tog jag upp henne, matade, bytte blöja och somnade henne igen. Hon vaknade knappt. Förhoppningen var att hon skulle sova 4-5 timmar men eftersom hon redan sovit ett långt pass så gick det inte, hon vaknade första gången halv tre, sedan fem och när hon vaknade en tredje gång vid sju så gick sambon upp med henne så att jag fick sova. Att hon vaknade så ofta kan berott på att jag somnade under amningen så hon kanske inte fick i sig så mycket att hon blev mätt, om även hon somnade. Tur att hon inte har sådana nätter för jämnan, jag gillar att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar