måndag 8 februari 2010

Dessa elektriker

Kan en elektriker någonsin komma på den tiden som de sagt? Än så länge har jag inte varit med om det iaf. När vi renoverade köket i lägenheten dök elektrikern inte upp några dagar, och de dagar han kom hit var det några timmar försent.

Idag skulle elektrikern (en annan än tidigare) komma vid 10 till huset. Duktig som jag var åkte jag en halvtimme innan för att vara säker på att vara där när han kom. Tji fick jag. Där satt jag och väntade tills klockan nästan hann bli 11. Men han kom iaf! Det tog tre timmar, så jag fick roa tösen i matrummet i tre timmar. Leka, mata och allt annat skoj. Vi har inte så mycket leksaker där och inget täcke att sitta på, så att hon inte slår sig om hon skulle ramla, så det blev att improvisera. Roligast var nog att titta på ekorren som sprang utanför och att banka lite på fönstren.

Efter väntetiden var över väntade en fika med Hanna. Tösen slukade sin mat med god aptit på fiket och sen ville hon leka. Jag lyxade till det med en semla, den andra för i år redan! Det var väldigt kul att ses men när tösen höjde sin röst till max valde vi att gå. Hon var inte ledsen, men väldigt högljudd i sina läten. Hur lär man barn att prata med små bokstäver??? En sväng på stan och sen väntade träningen.

Oj, jag fick nog med hela dagen där. Undrar om någon orkar läsa till denna sista rad... Jag hade nog slutat runt mitten :)

2 kommentarer:

  1. Jo, men har inte fått tid.. Konstigt faktiskt?? Det har ju snart gått en vecka.

    Får se när de hör av sig..

    Kraam!

    SvaraRadera