tisdag 9 februari 2010

Fika och lek för tösen

Idag lunchade jag och tösen med Anja och Victoria. Tanken var sedan att tösens farmor skulle komma och passa henne medan vi åkte till huset, men eftersom hon inte kände sig bra så blev det inte så. Istället fick tösen leka av sig med Anja och Victoria. Hon hade väldigt roligt! Nu sover hon gott efter allt busande.

Vi har försökt ge välling på kvällen för att tösen ska sova bättre om nätterna. Första testet grimaserade hon ordentligt och la sedan till med ett skrik. Hon ville INTE ha välling. Istället har vi fått vänja henne vid smaken och konsistensen genom att blanda välling och ersättning. Nu ger vi 50/50 och ska öka det i två etapper till. Än så länge går det bra och jag hoppas hon kommer tycka om den sen. Jag förstår inte varför hon inte gillar den, jag tycker den är ganska god faktiskt. När hon väl äter välling så kanske hon inte vaknar två gånger varje natt och äter, för att sedan vakna mellan 6-8, utvilad... Jag är inte utvilad....

Nu är golvet borta från badrummet så vi får balansera på bjälkarna. Det ska nog fungera bra, jag tror inte vi ramlar igenom taket iaf :)

1 kommentar:

  1. Du är rolig! Hälsa tösen att vi älskade hennes sällskap!

    SvaraRadera