onsdag 10 februari 2010

Klockan var 5

Idag tyckte tösen att det var nog med sömn redan klockan 5. Hur vänder man denna onda cirkel? Finns det något botemedel? Det trista är att det som hjälper för ett barn inte alls passar ett annat så det är väl bara att utstå och vänta på ljusare tider med lite mer sovmorgon.

Nu var det ju inte så att vi gick upp redan klocka 5, jag vägrar det. Istället ammade jag henne tills hon somnade och det tog ett tag. Inte för att hon åt en massa, men för att hon vägrade sova. Jag lyckades få henne att sova till halv sju iaf, sen fick sambon gå upp. När han gick till jobbet så kom han in med henne till mig och då var det minsann dags att gå upp. Tösen ville INTE ligga i sängen och morna sig. Vi är lite oense där men jag ska se till att förklara för henne att det är otroligt skönt att ligga tyst och dra sig. Ge mig lite tid bara.

Jag kan ju tipsa alla som tänker köpa hus i januari-februari nästa år om att köpa en snöskyffel i förväg. Hur många affärer jag än åker till så finns det inga. Det är slut.Vi har en snöraka, men den är inte tillräckligt... Attans. Jag håller tummarna på att vi får tag på en nästa vecka, annars får vi låna så länge om det skulle behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar