torsdag 25 februari 2010

En offert tack!

En VVS:are vid namn Bo skulle kommit till huset idag klockan 10. Jag var där en kvart innan och gav sedan upp kvart över 12. Jag väntade alltså i 2,5 timme, lite långtråkigt kan jag lova.

Eftersom sambon har bilen idag så hade jag ordnat skjuts med mamma och jag kan ju inte sitta i huset och vänta i evigheter. Jag ringde numret som Bo ringt från igår ett antal gången men fick inget svar. När jag kom hem hittade jag ett annat nummer. Telefonisten svarade att Bo hade åkt till en akut vattenläcka och skulle ringa så fort han fick tid.

Okej, jag köper att han inte kunde ringa, men om telefonisten visste att han skulle varit hos oss vid 10 men inte skulle komma i tid, kunde då inte hon tagit upp telefonen och ringt? Kanske sagt att han inte kunde förren senare men att hon inte visste vilken tid. Är det verkligen så svårt? Det återstår att se om jag verkligen vill ha dem till att göra jobbet, det börjar ju inte så bra. Det gäller att de kommer med en sjuhelsike offert kan jag lova!

1 kommentar:

  1. Det är så trist när hantverkare inte kommer på bestämd tid. Visst att det kan komma nåt akut emellan men det finns telefon. Har haft mycket kontakt med vvs:are det senaste året, och jag måste säga att rörteam i karlshamn är helt klart dom bästa.

    SvaraRadera