torsdag 11 februari 2010

Nu vet jag lite om framtiden

Dagen har mestandels spenderats hon Josse och Oscar. Där lekte barnen så gott de kan och vi fikade. Jag får alltid lika goda kakor där, tack så mycket! Tösen försökte dra av Oscars strumpa och hans hår såg väldigt lockande ut att dra i, så det gällde att passa henne. Hon är lite lömsk ibland :)

Jag och sambon var på ljus och miljö och kollade spots till badrummet i förmiddags. Självklart var tösen också med, men hon sov mest genom besöket. Nu vet vi vad som finns iaf men troligen kommer vi springa där ett antal gånger till innan vi bestämmer oss. Det brukar vara så.

Jag var inne på jobbet idag och satte ett datum när jag ska komma tillbaka, så har jag ett slutdatum på ledigheten. Det gäller att jag tar tillvara på dessa sista veckor tillsammans med tösen. Jag har börjat söka andra jobb, men jag ska ta tag i det bättre, nu när jag vet när jag kan börja. Någon som behöver en ekonom? Det är jobbigt att leva i ovisshet när det gäller föräldraledighet, jobb och dagisplats.

Tösen har ätit lite välling, troligen inte tillräckligt för att sova hela natten, men nu sover hon gott. Snart kommer sambon hem från jobbet och jag ska kolla lite CSI. Bra slut på en händelserik dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar