tisdag 16 februari 2010

Fettisdagen

Det blev en semla ute hos mamma, pappa och bror min idag. Mums! När tösen skulle äta lunch så var hon för trött för att äta så det blev en sovstund istället för mat. När hon sovit så var hon mer sugen, men hon slog handen i maten och den flög i golvet så det blev pannkaka av det. Eftersom jag inte var hemma så hade jag ingen mer lunch. Det fick bli efterrätt och ersättning istället men hon verkade inte bry sig.

Idag har jag suttit med vår budget och räknat ordentligt. Nu känner jag att jag har koll på alla kommande utgifter för året, på ett ungefär. Det ser ljust ut, trots husköp och barn. Jag har inte tagit ut så många föräldradagar, än så länge ligger vi på ca 95 dagar. För att vi inte ska sitta med sådär 300 dagar kvar har vi bestämt att sambon ska ta ut 5 dagar i veckan sen. Blir det för mycket får vi dra ner på det men vi börjar så iaf. Sen vet ju inte jag hur min jobbsituation ser ut, men jag har ju min nuvarande tjänst tills jag hittar något annat. Jag letar fortfarande om det är någon vet något ekonomijobb :)

Imorgon blir det lunch på stan med Sofie. Vi skulle lunchat förra veckan men det blev inställt av olika anledningar. Sen tänkte jag gå och simma på torsdag, istället för träningen. Det får bli på dagen isf, så det inte är en massa plaskande barn som kastar flytkuddar på de simmande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar