måndag 15 februari 2010

Nu är det måndag igen

Helgen har susat förbi med en massa måsten. Flyttning av lite möbler och det mesta på vinden. Vi rev lite vägg, maskerade lite i köket osv. Det finns att göra i huset om man vill :)
Vi arbetade på bra medan tösen tittade på och lekte.


I söndags var vi hos tösens farfar en stund. Hon blir ledsen när han håller i henne men nu kan hon titta på honom utan att gråta iaf, framsteg! Jag fick kolla på deras små valpar också, de är som något stora hamstrar i storlek. När de blir lite äldre kommer de bli så himla söta.

Tösen har börjat gunga lite, som om hon vill krypa men inte förstår riktigt hur man gör. Hon är så söt. Jag tänker då inte visa henne hur man kryper, då får jag ta och jaga här hemma. Jag hoppas inte hon lär sig alltför fort, men det bestämmer ju inte jag. Vi måste sänka sängen också eftersom hon har börjat försöka ställa sig upp i den, om hon sitter där. Hon kan ju inte sätta sig upp själv men en vacker dag så kan hon det och då finns risken att hon slår sig. Vi får sänka sängen i veckan.

Idag var vi på föräldraträff och det bjöds på en lyxbuffé av pålägg och smarriga bullar. Därefter blev det supersmaskiga pajer. Vi gjorde avtryck med barnen, det är en utmaning att få sex barn att vara samarbetsvilliga kan jag lova, men roligt var det. Jag hoppas det blev bra, men det återstår att se imorgon.... Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar