torsdag 4 februari 2010

Husets framsteg

Igår fick jag masa mig upp ur sängen redan halv sju eftersom tösen tyckte hon hade fått nog med sömn. Jag höll inte med om den saken men istället för att hon skulle ligga och "prata" så att varken jag eller sambon kunde sova så valde jag att gå upp. När sambon steg upp vid åtta somnade jag om igen och han fick dra upp mig vid 10. Vad härligt det är att sova!

Idag blev det lite bättre, men jag har mina aningar om att tösen inte somnade om efter att hon vaknat vid 6. Jag vet att hon "pratade" en hel del, men jag vet inte hur länge hon höll på. Det blev sambon som fick stiga upp idag med henne, dock lite senare än gårdagen.

Idag har vi varit en runda i huset och börjat riva ut badrumsinredningen. Vi ska köpa lock till vattenventilerna imorgon och sen åker resterande inredning ut. Min snälla pappa ställer upp och hjälper till. Sen kommer luftvärmepumps-killen imorgon och sätter in den. Då minskar uppvärmningskostnaden i vårt direkt-el:s uppvärmda hus.

På eftermiddagen blir det sim med tösen och efter det ska vi fika hos Josse. Mycket att göra alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar