torsdag 3 september 2009

Besök av kusinen

Igår var min kusin här på besök, med hans familj. De har två små söta döttrar. De hade med sig lite leksaker och begagnade kläder till tösen. Verkligen jättesnällt! Den yngsta tjejen försökte få Nelly att leka med leksakerna men det är lite svårt för en sex-veckors att förstå att trianglar ska ner i det trekantiga hålet. Det tar ett tag men tillslut kommer hon kunna uppskatta det. Först ska hon ju förstå att det är hennes händer som är framför henne och att de går att greppa saker med dem.

Idag var vi hos läkaren och kollade hörseln. Det gick jättebra, inga problem med hörseln här inte! Nu kan vi ansöka om barnförsäkring till henne. Vi har tänkt oss Trygghansa men det gick inte att ansöka om deras försäkring innan testet var gjort.

Jag har ännu inte fått böckerna till skolan så jag kan inte plugga så mycket. Det enda jag kan gå igenom är materialet som finns på Internet, vilket jag har gjort. Imorgon ska jag ta tag i det lite mer hade jag tänkt och kanske till helgen eftersom jag har varit lite lat i veckan. "Sex and the city", fika och gos lockar mer än studier för tillfället, men man måste ju variera dagarna lite, kanske med lite plugg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar