söndag 13 september 2009

Ett steg i rätt riktning

Tänka sig att det var en sådan dag. Tösen har varit vaken större delen av dagen bortsett från några korta powernaps. Själv har jag aldrig varit ett fan av sov-varianten, kan jag somna så vill jag sova länge och sover jag länge på dagen så mår jag illa när jag vaknar. Hon kommer kanske sova extra gott i natt istället.

Jag tänkte mig att jag skulle ta tag i extrakilona nu efter förlossningen men eftersom vågen står på samma nu som innan förlossningen så är det inte så motiverande att försöka gå ner lite, men jag ska ta tag i det ändå. Magen hade varit skön att få bort men enligt min barnmorska ska man inte stressa med det eftersom allt måste läka ordentligt innan man börjar träna magmusklerna. Jag ska börja lite smått men vänta med magövningar och springrundor. Än så länge gör jag mest mina dagliga övningar från sjukgymnasten råd för nyförlösta och går lite smårundor men imorgon blir det en lång promenad i rask takt som gäller och sen ska jag inte äta snask i veckorna. Jag har inte gjort det (så mycket) de senaste veckorna men det slinker ner någon godisbit varannan dag iaf, inte bra! Det gäller att ta små steg så att jag inte tröttnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar