måndag 21 september 2009

Dopinbjudan

Nu har jag gjort klart inbjudningskorten till dopet. Det jag väntat på är att vi skulle bestämma var vi skulle vara efter ceremonin men nu är det spikat, det blir hos sambons pappa. Det är verkligen jättesnällt att vi får vara där, här hemma i vår lägenhet hade det blivit lite trångt. Så istället för att sitta i knät på varandra så får alla sitta på en egen stol.


Egentligen tänkte jag trycka nallen på framsidan men efter att jag letat i alla affärer i stan och i deras kataloger insåg jag att jag inte skulle hitta den. Istället fick jag skriva ut framsidan på skrivare. Bandet är köpt här i stan i sytillbehörsaffären. Det fanns en uppsjö att välja mellan men de små rosa fötterna vann tävlingen som jag hade här hemma. Jag använde mig av ett mönstrat papper inuti och skrev ut texten med mörklila färg. Får se om det lockar några gäster :)

Tösen ligger och sover i sin säng nu. Vi var en runda på stan innan och köpte garn till en liten kofta som tösen ska ha på dopet och sen somnade hon till på vägen hem. Jag försöker att ha det som rutin att sova middag i sin egen säng, även om det är väldigt tidigt och rutiner inte finns i spädbarns vokabulär. Ibland går det bra men ibland går det inte alls.

2 kommentarer:

  1. Tack och grattis till er lilla också=) Vad fina kort ni har gjort. Nu börjar det bli dags för oss också att ta tag i dopet. Hur är det att vara förälder nu da tycker du? Visst är dom små liven helt underbara=) Kram Josse

    SvaraRadera
  2. Korten blev ju super fina! Du är så duktig Maria! :) Kram!

    SvaraRadera