fredag 25 september 2009

En orättvis värld

Varför är det så att vissa kan få barn utan problem medan andra får kämpa så otroligt mycket? Det måste vara otroligt psykiskt påfrestande att längta varje månad utan det svar som man önskar eller att det inte blir som man tänkt sig. Hur länge ska man orka? Vad kan man egentligen säga till personer som har det svårt när man själv har det lätt? När man är en av de lyckligt lottade i denna orättvisa värld? Människans överlevnad bygger på fortplantning så de som vill skaffa barn borde få/kunna det när de känner sig redo. Tänk hur många barn som "råkar" bli till samtidigt som andra som hade blivit fantastiska föräldrar måste kämpa så otroligt mycket. Denna orättvisa är något som jag aldrig kan förstå och jag lider med dem som mår dåligt. Det enda jag kan göra är att hålla tummarna och hoppas, vilket jag gör. Hoppet är det sista som lämnar en.

1 kommentar:

  1. Jo det är väl tyvärr så man får tänka. Man får ju alltid tänka framtåt! Men ibland funkar inte det heller. Men som du skrev, hoppet är väl det sista som överger en! Förhoppningsvis! Mitt har dock snart försvunnit. Men jag är jätte glad för din skull, att ni slapp kämpa. Och jag tycker det är skönt att du är en såndan otroligt bra vän som alltid stöttar och finns där för en, det gör mycket! Och jag är super glad för att ni har fått Nelly, för hon är underbar! :) KRAM!

    SvaraRadera