onsdag 30 september 2009

Tumme vs napp

Det är den stora frågan. Vilket är bäst egentligen? Själv är jag en nappare. Det är lättare att göra sig av med nappen än med tummen, den sitter ju där den sitter. Därför tycker jag det bästa hade varit att tösen använder napp. Hon har ett ganska stort sutt-behov så napp är behövligt här hemma. Men jag vet inte om hon egentligen håller med eftersom hon spottar ut nappen på natten och sticker in tummen istället. I morse vaknade jag av ett frenetiskt suttande klockan tjugo över fem. Det var tummen som åkt in i munnen. Jag matade henne, bytte blöja och la tillbaka henne i hennes säng, den vanliga ritualen. Hon somnade gott men efter en halvtimme suttade hon så högt på tummen igen att jag vaknade. Då fick hon sova i vår säng och gott sov hon, till halv nio.

Om jag tänker mig att jag suttar på tummen så väljer jag höger tumme, eftersom jag är högerhänt känns det mest logiskt. Även mamma och min syster tyckte likadant. Men tösen suttar mest på vänster. Jag undrar om det betyder att hon är vänsterhänt eller att hon bara inte valt hand än... Vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar