söndag 13 september 2009

Sov så sött, slumra in...

I vanliga fall sover tösen middag vid denna tiden men än så länge har hon inte somnat. Kanske blir en nästintill heldag av vakenhet idag, vem vet? Troligtvis somnar hon snart, hon ligger här bredvid mig i soffan. Ögonlocken är tung men om hon blundar så kanske hon missar något och det vore ju fruktansvärt.

Hon är väldigt lugn om dagarna, gör inte mycket väsen av sig om det inte är något direkt fel. Tänk om kvällarna hade varit lite underbara... Igår var hon också lite kinkig i ungefär en timme. Hon var inte direkt ledsen men lite missnöjd och kelsjuk. Jag sitter gärna och kelar med henne men det blir lite jobbigt ibland när det inte passar henne att jag sitter i soffan, utan jag måste gå runt i rummet med henne på axeln för att hon ska må som en prinsessa. Ibland hjälper det också med att prata med henne, men då får jag minsann inte tystna mellan meningarna. Det konstiga är att hon alltid är glad och nöjd när vi är iväg på kvällen (de få gångerna det händer) eller har gäster. Det lättaste hade kanske varit att vara iväg på kvällarna men jag vill gärna att hon får en bra kvällsrutin och då är det bäst att vara hemma så att det verkligen blir en rutin i vardagen.

Nu är jag inne på sista avsnittet av Sex and the city. När det är klart hade jag tänkt kolla på filmen igen men jag måste bara hitta någon som har den först. Annars får jag väl göra det gamla hederliga, gå och hyra den. Eftersom jag hade en heldag och knappt var hemma så kom jag inte så långt när det gäller läsandet, bättre har det gått idag. Jag tänkte se till att få lite studietid idag, iaf någon timme i eftermiddag. Det finns ju inte så mycket annat att göra en söndag när sambon jobbar och det är kasst väder ute. Då är det skönt att sitta inne med en bok, vare sig det är skön- eller kurslitteratur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar