tisdag 22 september 2009

Vägning imorgon

I vanliga fall är jag ingen hispig människa men det har jag minsann bestämt mig för att bli lite nu efter förlossningen. Innan kunde jag gå hemma och må dåligt länge utan att ringa till varken läkare eller rådgivning eftersom jag tänkte att jag bara skulle få svaret "gör det ont om en vecka så återkom". Det har jag varit med om förr, t ex när jag ramlade på ryggen i en ramp och tappade andan. Jag hade så ont i ryggen i flera månader när jag andades men de sa bara att jag skulle återkomma om det inte blev bättre. Självklart blev det lite bättre hela tiden men än idag känner jag av ryggen när jag sitter i kassan, även om det var 10-15 år sedan jag skadade mig.

När vi åkte in till förlossningen förstod jag inte att jag faktiskt skulle föda, jag trodde att vi skulle få åka hem. Hade vi inte varit i Lund så hade jag väntat med att ringa. Det gick upp ett sken när de sa till oss att de verkligen avrådde oss att åka hem de 14 milen från Lund (eller 20 milen till Karlskrona BB). Så nu ska jag ringa och rådfråga när det är något med lillan, jag vill ju inte äventyra hennes hälsa. Tösen har varit dålig i magen tre dagar nu så jag greppade telefonen och ringde 1177. De sa att det inte var någon fara så länge hon verkade må bra men att jag skulle in och väga henne imorgon för att se så hon inte tappar i vikt. Jag måste alltså gå upp innan nio imorgon för att kunna ringa bvc under telefontiden. Det gäller att sätta klockan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar