torsdag 10 september 2009

Första steget mot dopet

Ikväll kommer mina syskon på besök och då bjuds det på middag. Jag och tösen var ute på wägga rökeri i förmiddags och köpte lax, mums-fillibabba! Nyttigt, gott och enkelt att slänga in i ugnen.

Idag bokade vi tid för dop, i november blir det av. Vi hade lite beslutsångets över vilken kyrka vi skulle välja men tillslut hittade vi den vi ville ha, kyrkan i Elleholm. En liten gullig kyrka som ligger på en ö i Mörrumsån och det finns väl inget mysigare är vatten? Det blir perfekt! Jag vet ungefär hur inbjudningskorten ska se ut, så nu är det bara att börja göra dem. Det ska bli kul! Och sen ska vi bestämma hur tårtan ska se ut, min kära kusin har erbjudit sig att hjälpa till med bakandet, hon gör världens finaste och godaste tårtor kan jag lova! Planering är otroligt roligt!

Vi har fortfarande inte fått några papper om namnanmälan för tösen så idag ringde jag till skatteupplysningen så de skickade ut dem. Tydligen hade de skickat för ungefär två veckor sen men varken jag eller sambon har sett skymten av dem så vem vet vart de tog vägen? Det ordnar ju sig ändå, man har ju tre månader på sig att anmäla namnet och det hinner vi ju, tösen är ju bara sju veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar