onsdag 9 september 2009

En ljudlig kväll

Det är inte ofta tösen skriker, och de få gångerna hon är grinig så är det något speciellt, blöjan, mat eller närhet. Sen är det några kvällar som hon varit kinkig när hon är trött men det brukar gå över ganska så snart. Men sen kom dagens kväll... Hon har sovit mycket idag och varit glad och lugn när hon varit vaken men nu på kvällen hände det något. Vad vet vi inte men ledsen var hon, i några timmar... Det är bara att försöka med allt. Det som tillslut hjälpte var att åka en runda med bilen, så att hon somnade. Hemma kom hon aldrig till ro. Nu ligger hon iaf och sover. Kanske var det fotbollen som gjorde det? Hon gillade inte fotbollen sist så nu kanske hon fick lite flashbacks :)

Idag var vi på bvc och jag frågade lite om svininfluensan. Jag har inte oroat mig för det direkt men sen frågade min mamma om jag var orolig och sen sa hon att hon var det. Det var då snöbollen kom i rullning. Sambon ringde tom till sjukvårdsupplysningen idag eftersom jag började oroa mig för att han hade svininfluensan eftersom han är förkyld men avsaknaden av hög, plötslig feber gjorde att det bara var en vanlig förkylning. Distriktssköterskan sa att vi inte behövde oroa oss för tösens skull men om vi skulle drabbas så blir det jobbigt att ta hand om henne så därför bör vi ta vaccination. Usch och fy, jag som hatar sprutor. Tösen väger nu 4740 gram. Det är inte konstigt att vi har fått börja rensa ut kläderna i stl 50 nu, hon växer ju så det knakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar