tisdag 8 september 2009

Lite nytta

När vi renoverade badrummet i somras satte vi in en tvättmaskin för att underlätta tvättningen. Det är en liten söt maskin som passar perfekt i vårt lilla lilla badrum och till tösens små, små kläder. Det blir lite fler maskiner nu sen hon kom. Hennes kläder, våra kläder och alla handdukar och laser som går åt blir det en del tvätt av. Sen har hon en massa färger på sina kläder, till skillnad från vår vanliga garderob, vilket gör att det blir fler småmaskiner. Men idag har jag minsann satt upp tvätttid i tvättstugan så nu går maskinerna där nere varma. Allt ska tvättas och tid tar det. Det gäller att passa på nu när sambon är sjuk, då kan jag ju springa ifrån en stund utan att kånka med tösen, vilket låter så jobbigt att jag inte ens försökt. Mellan maskinerna har jag tom passat på att dammsuga, duktig flicka!

Nä, nu har tösen sovit klart sin middagslur så nu återgår min uppmärksamhet till henne igen, vår underbara dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar